Havnen
Vigane Båtklubb
Skudefestivalen

Om Skudeneshavn Båtforening

Skudeneshavn Båtforening ble stiftet i 1987 som et resultat av at noen båtvenner irriterte seg over at gjestende båter ikke hadde noen plass å ligge, og at det ikke var noe tilbud til dem.

Båtforeningen ble stiftet, og medlemmene startet dugnad, fikk leie et hus av kommunen og satte i gang. Medlemmene måtte i banken for å låne penger, og startet med å lage flytebrygger og innrede husets første etasje med dusjer og vaskerom. Senere er også en båthavn bygget opp på samme grunnlaget på andre siden av Skudeneshavn.

Skudeneshavn Båtforening ble stiftet 1987. Hovedoppgaven var å få laget en gjestehavn med nødvendige fasiliteter. Etter mange harde tak og mye dugnad sto bryggeanlegget klart i 1989. Båtforeningen overtok etter en tid tilsyn med kommunale brygger. Da kommunen måtte flytte båtopptrekket benyttet båtforeningen muligheten til å få anlagt en båthavn i tilknytting til dette. Dette flotte anlegget er også et resultat av store mengder dugnad. Gjestehavnen ble veldig populær, og har i dag ca. 2000 gjestedøgn.

Vinteren 1992-3, ble båtforeningen involvert i arrangementet "Landstreff for Forbundet Kysten". Dette ble arrangert sommeren 1993, og ble en ubetinget suksess. Gjennomføringen av dette la grunnlaget for å arrangerer den første Skudefestivalen sammen med Lions og Karmøy Råseglarlag året etter.
Bankkonto: 3364.65.84146
FormannTor Jan Naley992 50 481tjnaley@online.no
KassererSverre Eng934 25 788sverreen@online.no
Mailadressepost@skudeneshavnbatforening.no
PostadresseSkudeneshavn Båtforening v/Sverre Eng, Kaigaten 84, 4280 Skudeneshavn
Vakttelefon i sommersesongen 416 26 082
Reg.nr.984048289

Siste 5 på siden
Takk for besøket !
Nå er 2014 sesongen igang !
Velkommen til 2014 sesongen !
Skudeneshavn Båtforening er...
Norges beste båtforening